BL: Współczynnik konwersji – dlaczego jest istotny w e-biznesie i jak go poprawić?


W e-biznesie współczynnik konwersji ma kluczowe znaczenie i jego wynik wskazuje na poziom skuteczności danej strony internetowej. Chciałbyś poprawić ten wskaźnik, a tym samym zwiększyć zyski w swoim sklepie internetowym? Zobacz, co możesz zmienić, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Zapraszamy do lektury.

BL: Współczynnik konwersji – dlaczego jest istotny w e-biznesie i jak go poprawić?
Fot. pixabay.com

Za niską sprzedaż w sklepie internetowym może odpowiadać wiele czynników – poczynając od samego produktu, po obsługę, a na reklamie i stronie internetowej kończąc. Każdy przedsiębiorca marzy o dopracowaniu tych elementów, aby zapewnić rozwój swojej firmie i cieszyć się zyskiem. Analiza i poprawa współczynnika konwersji może Ci w tym pomóc.

Co to jest konwersja?

Celem większości stron internetowych jest konwersja, czyli zrealizowanie określonej czynności przez użytkownika. Przykładowe działania użytkownika, które mogą być uznane za konwersję to:

  • dokonanie zakupu,
  • zapis do newslettera,
  • ściągnięcie aplikacji,
  • wypełnienie formularza,
  • wysłanie zapytania.

Twoim zadaniem jest określenie co jest działaniem pożądanym, czyli co uznajesz za konwersję. Gdy konwersja nie występuje, współczynnik konwersji odnotowuje niskie wartości. Co możesz zrobić aby go poprawić? Jak zwiększyć konwersję? Czytaj dalej.

Współczynnik konwersji kierunkowskazem dla e-biznesu

Wyobraź sobie, że inwestujesz w reklamę internetową i właśnie obserwujesz skuteczność z jaką działają linki sponsorowane Google AdWords. Ruch faktycznie się pojawia, klikalność reklamy rośnie, jednak klienci po wejściu na Twoją stronę nie dokonują konkretnych działań na których Ci zależy, przechodzą na kolejne podstrony, ale nie obserwujesz żadnych kluczowych reakcji. Głowisz się, czemu tak się dzieje? Taki stan rzeczy wyjaśnia współczynnik konwersji, który wylicza się dzieląc liczbę konwersji przez całkowitą liczbę kliknięć reklamy – wskaźnik ten jest wyrażony w procentach i wyraża skuteczność danej strony internetowej. Przykładowo, jeśli 1000 osób kliknie w Twoją reklamę, z czego otrzymasz 50 konwersji to 50/1000 * 100% = 5%.

Jeśli wskaźnik jest niski, pora zastanowić się, dlaczego klienci opuszczają Twoją stronę. Czy to kwestia produktu? Cen? A może masz niewłaściwą stronę, która zniechęca do zakupu? Zobacz, co możesz poprawić w tym obszarze i rozpocznij działania służące poprawy jakości strony – czas zatem na optymalizację współczynnika konwersji.

Optymalizacja współczynnika konwersji, czyli jak zwiększyć konwersję

Optymalizacja współczynnika konwersji to szereg działań służących poprawie użyteczności, a tym samym skuteczności strony – w końcu zwiększenie szans na satysfakcjonującą sprzedaż zdecydowanie mieści się w celach biznesowych sklepów internetowych. Strona internetowa jest wizytówką firmy, ale powinna być także drogowskazem dla odwiedzającego, aby bez problemu odnalazł na niej wszystkie potrzebne informacje. Wbrew pozorom strona to miejsce, gdzie czasem drobne zmiany (nawet kolorystyczne) mogą mieć znaczenie. To często właśnie tam rozgrywają się decyzje zakupowe. Zobacz w jakich przykładowych obszarach można prowadzić zmiany:

  • design strony,
  • jej użyteczność,
  • prezentacja i jakość tekstu,
  • szybkość ładowania strony,
  • przyciski „call to action”,
  • koszyk zakupowy.

Optymalizacja współczynnika konwersji to zatem różne działania, które mają na celu zbliżenie klienta do decyzji zakupowej. Służyć temu może odpowiednia nawigacja strony – szczególnie intuicyjność i łatwość w odnalezieniu informacji. Obecnie użytkownicy są wymagający i zależy im na sprawnym poruszaniu się po witrynie i bardzo często opuszczają te, które są nieintuicyjne. Wiele stron posiada np. zbyt rozbudowane menu w którym ciężko się poruszać, co może być to powodem szybkiego opuszczenia witryny i nie dokonywania zakupów.

Wejdź w buty klienta i spójrz obiektywnie na swoją stronę. Postaraj się też ocenić design – czy może nie jest przestarzały? Kluczowe znaczenie ma też kolorystyka, staraj się nie straszyć klientów niedopasowanymi, czy krzyczącymi kolorami. Współczynnik konwersji można poprawić zwiększając szybkość strony – szybkość ładowania ma duże znaczenie (możesz ją przetestować za pomocą bezpłatnych narzędzi dostępnych w internecie). Wspominaliśmy też o koszyku zakupowym – sprawdź, czy swoich użytkowników prosisz wyłącznie o konieczne informacje. Koszyk musi charakteryzować się prostotą, nie powinien też zawierać rozbudowanych formularzy. Wielu klientów porzuca koszyki zakupowe, często ze względu na zbyt długie formularze, konieczność rejestracji, czy ukryte koszty zakupowe. Koszyk musi być intuicyjny, przejrzyj czy przyciski Call to Action są widoczne i umieszczone w odpowiednich miejscach. Czasem mała zmiana może znacząco wpłynąć na poprawę konwersji.

Optymalizacja współczynnika konwersji dzięki profesjonalizmowi

Jeśli postawisz na profesjonalizm, Twój biznes wcześniej czy później na tym zyska. Dbaj o wysoką jakość obsługi i pokaż się poprzez swoją stronę z najlepszej strony. Bardzo dobrze sprawdza się odpowiednia prezentacja strony www i budowanie wizerunku eksperta, poprzez publikowanie wartościowych treści, a także umieszczanie znaczników zaufania (opinie, wyróżnienia, certyfikaty). Użytkownicy chętniej dokonują zakupów na stronach, które wzbudzają ich zaufanie, są wiarygodne i mówiąc krótko – z nimi współpracują.

Jak widzisz rozwijanie wiedzy dotyczącej współczynnika konwersji to bardzo istotny krok w celu poprawienia konwersji i zwiększenia sprzedaży. Przedstawiliśmy przykładowe metody na poprawę konwersji – zacznij realnie wpływać na swoją sprzedaż już teraz!

Materiał powstał przy współpracy z EACTIVE

 

 

Komentarze
  • Aktualnie brak komentarzy. Twój może być pierwszy!
SMS News

SMS News

Bądź na bieżąco! Możliwość otrzymywania najważniejszych informacji publikowanych w portalu BiznesLubuski.pl za pośrednictwem SMS.

Aktualności

Newsletter

Newsletter pozwoli Państwu być na bieżąco z wydarzeniami, zmianami w prawie, nowymi przetargami i zamówieniami.

Czat online

Czat online

Czat jest platformą nawiązywania kontaktów z przedsiębiorcami oraz ekspertami, którzy na BiznesLubuski.pl będą się pojawiać.

Baza adresów

Baza adresów

Duża baza adresów najważniejszych instytucji, wydziałów, osób. Teraz łatwiej trafić do odpowiedzialnego urzędnika, instytucji.

Zamknij

Informacja o plikach cookies...

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.