Sprężona marka


Specjalizujemy się w dziedzinie hydrauliki siłowej i pneumatyki oraz filtracji olejów. Zajmujemy się układami centralnego smarowania oraz remontujemy silniki elektryczne. O szerokiej gamie usług świadczonych przez firmę Martech opowiada Krzysztof Hennig, właściciel.

Sprężona marka
fot. Martech

W czym specjalizuje się firma Martech?

Pomagamy klientom z branży przemysłowej w optymalizacji kosztów produkcji poprzez stosowanie rozwiązań mechanicznych, modyfikacje linii montażowych czy wdrażanie usprawnień w zakresie unikania awarii. Na naszą ofertę składają się zarówno produkty, usługi jak i serwis, który oferujemy obecnie podmiotom z różnych branż: przemysłowych, produkcyjnych, budowlanych czy motoryzacyjnych. Specjalizujemy się w dziedzinach pneumatyki i hydrauliki siłowej oraz filtracji olejów. Zajmujemy się układami centralnego smarowania oraz remontujemy silniki elektryczne. Odpowiadając na potrzeby rynku kilka lat temu rozpoczęliśmy produkcję i regenerację siłowników hydraulicznych w jednym z oddziałów we Wrocławiu. Posiadamy własny dział technologiczny, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaprojektować i zaimplementować nawet nietypowe aplikacje. Jako jedyni na Dolnym Śląsku mamy 24-godzinny serwis mobilny w 9-ciu lokalizacjach. Pozwala to zminimalizować czas dojazdu do klienta, usunąć awarię, co w efekcie znacznie skraca czas przestoju maszyny. Na miejscu u klienta jesteśmy w stanie zakuć przewody hydrauliki siłowej do 2” i ciśnieniu 450 Bar.

Jaką konkretnie usługę może u Was zamówić klient?

Odpowiedzi udzielę na podstawie dwóch przykładów. Pierwszy z nich to klient produkujący skrzynie biegów do jednostek benzynowych jak i silników diesla. Specyfika i trudne warunki produkcji związane z wysoką temperaturą i kontaktem z opiłkami metalu powodowały problemy pracy  linii produkującej wały korbowe. Klient zgłaszał bardzo częste awarie przewodów, pękania rur metalowych, hydraulicznych, wyrywanie uchwytów mocujących rury, bardzo silne drgania podczas pracy urządzenia. Zaproponowaliśmy przebudowę całej konstrukcji: zastąpienie rur przewodami hydraulicznymi i wyprowadzenie ich na zewnątrz oraz wsparcie przewodów specjalnymi blokami. Pozwoliło to na wyeliminowanie drgań, a w konsekwencji całkowitą eliminację pękania spawów oraz znaczące wzmocnienie całej konstrukcji i ustabilizowanie urządzenia. Rozwiązanie znacząco obniżyło koszty. Dotychczasowy czas niezbędny do usunięcia awarii wynosił min. 12 godzin. Generowało to znaczne straty związane z postojem linii produkcyjnej. Modernizacja instalacji znacznie ułatwiła jej dostępność, a co za tym idzie możliwości wszelkich napraw i konserwacji. Skróciliśmy ewentualny czas postoju remontowego z 12 do maksymalnie 2 godzin. Wdrożony przed dwoma laty projekt wciąż działa bezawaryjnie.

Inny projekt dotyczył dużej  fabryki francuskiego koncernu motoryzacyjnego o pow. 28 tys. m2, produkującej siedzenia samochodowe. Szef wydziału mechanizmów siedzeń zgłosił problem pojawiania się nadmiaru smaru przy produkcji przekładni zębatkowej. Dotychczas stosowana technologia nie spełniała wymagań technicznych. Po wnikliwej analizie stwierdziliśmy niewłaściwy dobór rozdzielacza progresywnego o niezmiennej dawce smaru. Dotychczasowa technologia wymagała dodatkowego etapu w procesie produkcji i znacznie podwyższała koszty. Modernizacja dotychczasowego modelu dozowania smaru polegała na zastosowaniu rozdzielacza progresywnego o regulowanej dawce smaru w pompie z panelem sterowania czasowego. Dzięki wdrożeniu systemu punktowego smarowania zredukowano jeden etap produkcyjny (odtłuszczanie elementu), co pozwoliło na obniżenie kosztów produkcji o 11,8 %, poprawę jakości i obniżenie ilości reklamacji o 78 %. Warto nadmienić, że po zastosowaniu innowacji ponad rok temu, do dnia dzisiejszego nie miała miejsca ani jedna awaria tego urządzenia, co powoduje bardzo wysoką satysfakcję klienta.

Oczywiście wymienione przykłady to tylko pigułka naszych możliwości w zakresie usprawnień i unikania awarii.

Wyzwanie, które spędziło Wam sen z powiek. Było takie?

Mamy wiele wyzwań, z którymi radzimy sobie dość sprawnie. Nasza firma to doświadczeni pracownicy, specjaliści w swoich dziedzinach. Pamiętam sytuację przed Świętami Bożego Narodzenia, kiedy podczas firmowej Wigilii skontaktował się z nami stały klient i poprosił o pilną pomoc przy awarii wygaszonej produkcji. Doszło do poważnego wycieku oleju na jednej z linii produkcyjnych. Dwie osoby z miejsca zaoferowały wsparcie i zaczęły przygotowywać się do wyjazdu. Poczułem dumę i satysfakcję z posiadania tak zaangażowanej załogi. Usuwanie awarii trwało do późnych godzin wieczornych, ale z pozytywnym skutkiem. Poza zwykłą gratyfikacją finansową, klient był niezmierni wdzięczny za wsparcie w tak szczególnym dniu. Zawsze powtarzam, że firma to ludzie i takie sytuacje pokazują jak trafne jest to podejście.

Jakie wiążecie plany z otwarciem nowego oddziału w Zielonej Górze?

Chcemy rozszerzyć naszą działalność i zaistnieć na ziemi lubuskiej, stąd otwarcie nowego oddziału w Zielonej Górze.  Aby obsługa była sprawna, a czas reakcji natychmiastowy musimy być blisko firm. W ten sposób powstał kolejny oddział przy ul. Zjednoczenia 102 (na terenie giełdy spożywczo-towarowej). Na miejscu, do dyspozycji mamy magazyn części, złączy, przewodów oraz świadczymy usługi zakuwania i znakowania przewodów. Oddział posiada duży wóz serwisowy do reagowania na wszelkiego rodzaju awarie urządzeń czy linii produkcyjnych, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Oprócz mechaników dostępny jest również w każdym miejscu terenowy przedstawiciel handlowy.

Joanna Zielińska
Magazyn Biznes Lubuski nr 2(42)/2019

Zobacz także:
Komentarze
  • Aktualnie brak komentarzy. Twój może być pierwszy!
SMS News

SMS News

Bądź na bieżąco! Możliwość otrzymywania najważniejszych informacji publikowanych w portalu BiznesLubuski.pl za pośrednictwem SMS.

Aktualności

Newsletter

Newsletter pozwoli Państwu być na bieżąco z wydarzeniami, zmianami w prawie, nowymi przetargami i zamówieniami.

Czat online

Czat online

Czat jest platformą nawiązywania kontaktów z przedsiębiorcami oraz ekspertami, którzy na BiznesLubuski.pl będą się pojawiać.

Baza adresów

Baza adresów

Duża baza adresów najważniejszych instytucji, wydziałów, osób. Teraz łatwiej trafić do odpowiedzialnego urzędnika, instytucji.

Zamknij

Informacja o plikach cookies...

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.